Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

Η ΑΣΦΥΞΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.... ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ

«Φιέστα και αναμάσημα της περσινής σύσκεψης όπου συζητήθηκε εκ νέου το κυκλοφοριακό χωρίς να ληφθεί και πάλι καμία ουσιαστική απόφαση για άμεση υλοποίησης, αφού όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι» χαρακτήρισε την πρόσφατη διημερίδα για το κυκλοφοριακό ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» Γιάννης Μπουτάρης σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου με τη συμμετοχή των δημοτικών συμβούλων Παναγιώτη Αβραμόπουλου και Ανδρέα Κουράκη. Ο κ. Μπουτάρης στιγμάτισε το γεγονός ότι δεν είχαν κληθεί στη σύσκεψη οι Δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος και υπογράμμισε ότι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης διαψεύδει τον εαυτό του όταν τους αγνοεί πλήρως, κάτι που αποτελεί βαρύτατο ατόπημα στην αντίληψη περί Μητροπολιτικής διοίκησης. «Η δημοτική αρχή, με αρχηγό τον κ. Παπαγεωργόπουλο, είναι σαν τον χωριάτη που καλείται να λύσει προβλήματα πόλεως» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε ότι «ο κ. Παπαγεωργόπουλος δεν θέλει το καλό της πόλης, αλλά το καλό του κόμματος της Ν.Δ. στην πόλη», με συνέπεια να βλάπτονται όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτων κομματικής προτιμήσεως.
Στη συνέχεια παρουσίασε τις προτάσεις της «Πρωτοβουλίας» για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα, μέσα στους επόμενους έξι μήνες και είναι οι εξής :
Άμεση απαγόρευση της κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, με εξαίρεση ίσως κάποιες ώρες αιχμής.
Επέκταση των λεωφορειολωρίδων από 9 km που είναι σήμερα στα 25 ή 30 km.
Η δημιουργία διαδημοτικής επιχείρησης αστικών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί παράλληλα με τον ΟΑΣΘ. Να προηγηθεί η Θεσσαλονίκη στην αγορά νέων λεωφορείων, που θα ενισχύσουν το στόλο του ΟΑΣΘ.
Η επιδότηση του εισιτηρίου των αστικών λεωφορείων, το οποίο θα είναι δωρεάν για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το κόστος της επιδότησης να επιβαρύνει τον Δήμο ή το Μετρό.
Οι φορτοεκφορτώσεις να γίνονται από τις 10 το βράδυ έως τις 6 το πρωί. Μία πιθανή λύση για την επιβάρυνση των καταστημάτων του κέντρου είναι η επιδότηση από τον Δήμο ή το κράτος του κόστους των καταστηματαρχών.
Η αγορά mini bus που θα εξυπηρετούν το κέντρο.
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμων και η αγορά από τον Δήμο ποδηλάτων για τους πολίτες.
Να αποδοθούν στην πόλη οι χώροι της ΔΕΘ, του Γ΄ Σώματος Στρατου και του Λιμανιού ώστε να δημιουργηθούν δωρεάν χώροι στάθμευσης και παράλληλα να επιδοτηθεί το τιμολόγιο των ιδιωτικών parking στο κέντρο της πόλης. Ζήτησε ακόμα την άμεση μεταφορά της ΔΕΘ και του Γ΄ Σ.Σ. εκτός πόλης .
Η πλήρης απαγόρευση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης και η κυκλοφορία μόνο των λεωφορείων, ταξί και οχημάτων δημόσιας χρήσης.
Η δημιουργία γραμματείας άμεσης επίλυσης των προβλημάτων στην πόλη, η οποία θα υπάγεται στο ΥΜΑ-Θ.
Και βέβαια, να γίνουν τα μεσοπρόθεσμα έργα, όπως η υποθαλάσσια αρτηρία και το Μετρό και να απαιτήσουμε να δοθούν κονδύλια για τη Θεσσαλονίκη άμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φεβρουάριος 21, 2008 στο 9:37 π.μ.

@bioannis

Σήμερα στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θερμαϊκού μια μερίδα ανίκανων ανθρώπων με τον Δήμαρχο παρέα τους, σχεδιάζουν να πάρουν απόφαση να γίνουν αμμοληψίες (αμμοληστείες) από τις αμμουδιές του Δήμου μας για να τις πάνε για μπάζα στην επέκταση του αεροδρομίου.

Θεωρούν όλους εμάς τους πολίτες του Θερμαϊκού “ιθαγενείς” και βλάκες, και νομίζουν οτι θα χάψουμε τις μανούβρες της εταιρείας που θέλει να κατασκευάσει την επέκταση του αεροδρομίου με υλικά που θα τις κοστίσουν όσο το δυνατόν φτηνότερα.

Τάζουν μαρίνες, εκβαθύνσεις στο “αλιευτικό καταφύγιο” (νοιάστηκε για τους ψαράδες η εταιρεία) και τα άλλα έργα που συγκεντρώνουν άμμο γύρω τους λόγω τραγικών λαθών στην κατασκευή τους. Τάζουν ακόμη και παραθαλάσσια συγκοινωνία προκειμένου να ληστέψουν την άμμο από τις γύρω παραλίες.

Ας μαζευτούμε στο Δημαρχείο απόψε στις 19:00 για να τους δίξουμε οτι δεν είμαστε ούτε “ιθαγενείς” ούτε βλάκες. Η “Επιτροπή αγώνα για τον Θερμαϊκό” καλεί κάθε νοήμονα και δημοκρατικό πολίτη να δηλώσει την αντίρρησή του σε αυτά τα σχέδια.

ΟΙ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ
ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΠΑΖΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ !!

ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ
ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΟΡΩΝΕΙΑ

ΔΕΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΚΤΕΣ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΑΖΑ ΟΙ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟΛΗΣΤΕΙΑ !!!

Συγκέντρωση στο Δημαρχείο στις 19:00 (Διασταύρωση Περαίας)

fani είπε...

Αγαπητοί φίλοι,
θέλοντας να συμβάλλω στον δημόσιο διάλογο που ξεκινάτε σ΄αυτόν εδώ το χώρο, που σήμερα ανακάλυψα, σας θέτω κάποια ερωτηματικά για τις θέσεις τις Πρωτοβουλίας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας.

1. Γιατί θα αποδεχόσασταν το ενδεχόμενο να επιτραπεί η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες τις ώρες ακριβώς που τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας;
2. Με βάση ποια στοιχεία θεωρείτε αναγκαία την επέκταση των λεωφορειολωρίδων σε 25-30 χλμ και όχι π.χ.σε 30-40 ή 15-20 και σε ποιους ακριβώς δρόμους θα γίνει αυτή η επέκταση;
3. Με στόχο την αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης γιατί θεωρείτε πως είναι προτιμότερη η δημιουργία ανεξάρτητης διαδημοτικής επιχείρησης συγκοινωνίας από τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον ΟΑΣΘ;
4. Που αποσκοπεί το μέτρο της θεσμοθέτησης του δωρεάν εισιτηρίου;
5. Σε ποιους δρόμους προτείνετε να γίνουν οι ποδηλατόδρομοι;
6. Το δωρεάν πάρκινγκ στη ΔΕΘ, το Γ’ Σώμα Στρατού και το Λιμάνι, όπως προτείνετε, μήπως αποτελεί κίνητρο χρήσης του ΙΧ για την κάθοδο στο κέντρο της πόλης από τις ήδη επιβαρυμένες οδούς της Βας. Όλγας, της Νέας Εγνατίας, της 26ης Οκτωβρίου, της Κουντουριώτου και της Ίωνος Δραγούμη; Μήπως, λέω, μήπως ένα τέτοιο μέτρο θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά και μόνο τα ΙΧ των κατοίκων του κέντρου με στόχο να αδειάσουν πλήρως οι βαρυφορτωμένοι δρόμοι από τα παρκαρισμένα ΙΧ ανακουφίζοντας τους στενούς δρόμους με τα στενά πεζοδρόμια απο τον ασφυκτικό κλοιό των λαμαρίνων, ομορφαίνοντας την πόλη στο ύψος του ανθρώπινου βλέμματος ανοίγοντας τον ορίζοντα του, διευκολύνοντας την πρόσβαση στο απέναντι πεζοδρόμιο των πεζών και τη ζωή στους δρόμους παιδιών και μεγάλων; Στην ίδια κατεύθυνση θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και τα ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης στο μέτρο που προτείνετε να απαγορευτεί η κυκλοφορία των ΙΧ..
7. Σε ποια περιοχή ακριβώς προτείνετε την απαγόρευση κυκλοφορίας των ΙΧ;
8. Προτείνετε την δημιουργία ενός νέου κρατικού οργάνου. Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες της Γραμματείας άμεσης επίλυσης των προβλημάτων, ποιοι οι πόροι της, ποια η στελέχωσή της, ποιοι οι μηχανισμοί υλοποίησης του έργου της;
9. Γιατί λέτε ναι στην υποθαλάσσια αρτηρία: Ποιες ανάγκες θα καλύψει με τη λειτουργία της; Στο μέτρο που το όραμα μιας βιώσιμης πόλης προυποθέτει τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της χρήσης των δημοσίων μεταφορικών μέσων και τον περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ. δεν θα έπρεπε, αναρωτιέμαι, απέναντι στην υποθάλασσια να προτείνετε ως εναλλακτική, φτηνότερη και με τη μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον λύση την προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Καλοχώρι, Βιομηχανική Ζώνη, Σίνδο;


ΥΓ. Θα αναρτήσω τις θέσεις σας μαζί με τις ερωτήσεις στο ιστολόγιο μου όπως και τις απαντήσεις που αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία. Σας απαντά ο διαχειριστής του blog. Για τα θέματα που θίγετε εύστοχα, θα ενημερώσω τους ειδικούς. Έχουμε κι εμείς τη γραφειοκρατία μας...