Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2007

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ E΄ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ E΄ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ

Το Ε΄ Διαμέρισμα στεγάζεται στο υπόγειο του νεοκλασικού κτηρίου, γωνία Βασιλίσσης Όλγας και 25ης Μαρτίου. Στον χώρο αυτό ενώ απασχολούνται 12 υπάλληλοι, 1 μόνο είναι διαθέσιμος για τις πραγματικές ανάγκες του Διαμερίσματος και των Συμβούλων. Οι υπόλοιποι είναι ή φυσικώς αδύναμοι ή δεν έχουν ουσιαστικό ρόλο ή κάτι άλλο. Η κοινωνική πολιτική ξεκινάει…
Πίσω από το «ψυχοπονιάρικο προσωπείο» υπάρχει ένας εκπληκτικός, αδιαφανής και ταχύτατος μηχανισμός, ο οποίος επικεντρώνεται σε δραστηριότητες όχι ουσίας αλλά πελατειακής ψηφοθηρίας. Βιομηχανία παραγωγής πολιτιστικών εκδηλώσεων αμφιβόλου ποιότητας, εκθέσεις ζωγραφικής, όπου ο κάθε πικραμένος εκθέτει την πραμάτεια του και κοινωνική πολιτική που εστιάζεται στο μοίρασμα επιδομάτων σε συγκεκριμένους άπορους συνδημότες (24 στα 129 θέματα που συζητήθηκαν -ποσοστό 18,6%.!!) και σε εκδρομές τρίτης ηλικίας με αμφίβολα κριτήρια. Εξαίρεση αποτελούν το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι και το Εργαστήρι Κοσμήματος
Η βασική αρχή «Αυτούς γνωρίζουμε, Αυτούς εμπιστευόμαστε» εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα. Σύλλογοι, Αθλητικά σωματεία, Φωτογράφοι, Θεατρικές παραστάσεις, μουσικές βραδιές, εκτυπώσεις, ζαχαροπλαστεία, χορωδίες κ.ά. είναι οι μόνιμοι πελάτες που παρελαύνουν.
Ωστόσο, η τακτική αυτή, που την ακολουθούσαν ανεξέλεγκτα όλα τα προηγούμενα χρόνια, υφίσταται ισχυρή κριτική και απόρριψη από τους νέους διαμερισματικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και αμφισβήτηση από τους νέους συμβούλους της ίδιας της διοικούσας παράταξης. Οι παλιοί σύμβουλοι βλέπουν πως υπάρχει πολύ καλή σχέση μεταξύ όλων των νέων συμβούλων, δικών τους και μη, και βρίσκονται στη δύσκολη θέση να δίνουν απαντήσεις που να πείθουν.
Πιστεύουμε ότι η πρώτη χρονιά ήταν ανιχνευτική. Στο μέτρο του δυνατού καταφέραμε να μας υπολογίζουν και να μας ακούν, όχι ως μια παράταξη που ασκεί στείρα αντιπολίτευση, αλλά ως μια παράταξη που ασκεί ειλικρινή και εποικοδομητική κριτική, με προτάσεις που βρίσκουν σύμφωνους, σχεδόν πάντα, τους νέους (και σε ηλικία) δικούς τους Διαμ. Συμβούλους (κατ΄ επανάληψη έχουν ομολογήσει ότι πρώτη φορά έχουν τέτοιας υψηλής ποιότητας Δ. Σ.).
Ταράξαμε λίγο τα νερά.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ 24ων ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ Ε’ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ
Αφορούν τα θέματα (129) που συζητήθηκαν στις συνεδριάσεις:
Δεν συμπεριλαμβάνεται η επικύρωση των πρακτικών.
Θέματα και αριθμός συνεδριάσεων
Πίστωση για διάφορα πολιτιστικά και αθλητικά: 20
Αγορές για εργαστήρια Δήμου, πίστωση για εκδηλώσεις στα εργαστήρια: 5
Πίστωση για εκτυπώσεις πολιτιστικών: 10
Πίστωση για εκτυπώσεις ενημέρωσης δημοτών: 1
Τεχνικά έργα – αναμορφώσεις χώρων: 8
Καθαριότητα, συντήρηση και αγορές για τις εγκαταστάσεις του 5ου: 9
Πίστωση για εκδηλώσεις και δημόσιες σχέσεις του 5ου: 5
Προϋπολογισμός 5ου για το 2008: 2
Ευχαριστίες για δωρεές πινάκων ζωγραφικής: 4
Σχολικές επιτροπές: 1
Εκδρομές για 3η ηλικία: 1
Διάκοσμος εορτών, ζαρντινιέρες: 2
Οικονομική ενίσχυση δημοτών: 30
Αγορά διατακτικών: 1
Τρόπος διάθεσης διατακτικών: 1

Εισηγήσεις των συμβούλων της «Πρωτοβουλίας»
1η Συνεδρίαση
Ζητήσαμε να προμηθευτεί το Διαμέρισμα υπολογιστή για να εξυπηρετούνται οι Διαμερισματικοί Σύμβουλοι (σε μια εβδομάδα εγκαταστάθηκε στο Διαμέρισμα)
2η Συν/ση
Ζητήσαμε να αλλάξει ο τρόπος διάθεσης της οικονομικής ενίσχυσης & των διατακτικών. Να μπουν κριτήρια (ύψος σύνταξης και Βεβαίωση της Εφορίας ότι ο αιτών δεν υποβάλλει φορολογική δήλωση), να γίνει ευρύτερα γνωστό και όχι με …τηλέφωνα, καθώς επίσης να μην παίρνουν ενίσχυση οι ίδιοι και από άλλον φορέα. Βέβαια, καταγγείλαμε αυτή την αντίληψη της κοινωνικής πολιτικής, όπου δεν γίνεται προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος αλλά δημιουργεί «επαιτειακή-πελατειακή» σχέση και προτείναμε να επεξεργαστεί το θέμα η Επιτροπή κοινωνικής πολιτικής.
3η Συν/ση
Έγκαιρη ενημέρωση των φακέλων για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης
Να λειτουργήσουν ουσιαστικά οι Επιτροπές, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν. Καταλήξαμε να συνεδριάζουν απογευματινές ώρες.
Οι προσκλήσεις, φωτογραφίσεις, catering κ.ά. να ανατίθενται με διαδικασίες διαφάνειας.

4η Συν/ση
Να ενημερωνόμαστε και με e mail για τα θέματα των Συνεδριάσεων (έγινε)
Να ενημερωνόμαστε για τις συνεδριάσεις όλων των Επιτροπών για να είμαστε παρόντες σε όλες (στην αρχή έγινε μετά ατόνησε)
Να αναρτηθούν πίνακες ανακοινώσεων και ενημέρωσης των Δημοτών στα Δημοτικά καταστήματα και αλλού, όπου θα ανακοινώνονται: το πρόγραμμα εκδρομών δημοτών 3ης ηλικίας, προσκλήσεις ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε εκδηλώσεις και γενικά για τα δρώμενα του Διαμερίσματος (την πρώτη φορά το θεώρησαν εξωπραγματικό, τη δεύτερη άρχισαν να το συζητούν και στο τέλος το ενέκριναν).
Σχόλιο: Η ενημέρωση για τα παραπάνω και όχι για όλα, γίνεται στα γραφεία του Ε΄ Διαμερίσματος, στο υπόγειο, με μια φωτοτυπία κολλημένη στον τοίχο. Η κύρια ενημέρωση γίνεται με άλλους τρόπους… τηλέφωνο!!
Να γίνει αρχείο, στον υπολογιστή, όπου θα καταγράφονται:
1ο Καταγραφή Απόρων Δημοτών Ε’ Διαμερίσματος
Α) Κριτήρια (παραστατικά) Εφορίας –Σύνταξης
2ο Καταγραφή αναξιοπαθούντων
Α) Υπερήλικες Άποροι
Β) Υπερήλικες που ζητούν στήριξη (βοήθεια στο σπίτι)
Γ) Γυναίκες – Διαζευγμένες με παιδιά ανήλικα, που ζητούν στήριξη
Δ) Γυναίκες Κακοποιημένες
3ο Νεολαία
Α) Στήριξη ατόμων που βρίσκονται σε στάδιο απεξάρτησης
Β) Άτομα με Ειδικά Μαθησιοκινητικά Προβλήματα
4ο Ενεργοποίηση και Συμμετοχή Οργανώσεων Κυβερνητικών και μη, για εποικοδομητική και αποτελεσματική συνεργασία
5ο Ομάδες εθελοντισμού
6ο Βοήθεια στο σπίτι
7ο Καταγραφή Ανέργων
5η Συν/ση
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ Ενημέρωση των Πολιτών του 5ου Διαμερίσματος μέσα από Δημοσιεύσεις στον Τύπο, Ραδιόφωνο, Δημοτική Τηλεόραση, ανακοινώσεις στα Δημοτικά Καταστήματα- Δημοτικούς χώρους για τις δραστηριότητές μας
Διαμόρφωση – Ανάπλαση της πλατείας στη Χαριλάου
13η Συν/ση
Καταθέσαμε την πρόταση της Πρωτοβουλίας για τη «ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ- Τα 5 μικρά Δημαρχεία».
14η Συν/ση
Διαφωνία για τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου και κυρίως των Τεχνικών Έργων, όπου από τη μια δεν υπάρχει συνεργασία των συνεργείων για να ολοκληρώνεται ένα έργο και από την άλλη δεν υπάρχει εποπτεία από τα αρμόδια όργανα, με αποτέλεσμα τις κακοτεχνίες. Ξανασυζητήθηκε το θέμα δημιουργίας υπηρεσιών στο Διαμέρισμα, οι οποίες θα λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο των αναγκών του διαμερίσματος για να είμαστε πιο άμεσοι και αποτελεσματικοί.
19η Συν/ση
ΘΕΜΑ 1ο: Ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθούν:
Α) Ο αριθμός των υπαλλήλων που δικαιολογεί ο Δήμος για τις ανάγκες λειτουργίας του Ε΄ Δημοτικού Διαμερίσματος και με ποιες αρμοδιότητες είναι οι υπάλληλοι τοποθετημένοι.
Ο αριθμός αυτός των υπαλλήλων, έχει σχέση με τον αριθμό των δημοτών του κάθε διαμερίσματος;
Β)Τα ονόματα των υπαλλήλων του Ε΄ Δημοτικού Διαμερίσματος καθώς και τα καθήκοντά τους, για τα οποία αυτοί είναι τοποθετημένοι
ΘΕΜΑ 2ο: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΑΚΕΛΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΗ ΜΟΡΦΗ
Α) Ο φάκελος για την Παιδεία είναι έτοιμος, με νόμους-διατάξεις και εγκυκλίους που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να ενημερώνονται οι συμμετέχοντες στις Σχολικές Επιτροπές. Θα εμπλουτίζεται με ό,τι καινούριο έρχεται.(τον ετοιμάσαμε εμείς σαν αρχή για να οργανωθούν και οι υπόλοιποι. Ακόμα περιμένουμε να γίνει )
Προτείναμε το ίδιο να γίνει και με άλλους φακέλους, για να υπάρχει ολοκληρωμένη ενημέρωση σε θέματα που προκύπτουν καθημερινά.
Συγκεκριμένα:
Φάκελος Τεχνικών Έργων
Νόμοι-Διατάξεις και ό,τι άλλο υπάρχει που να έχει σχέση με αυτό το αντικείμενο (π.χ. πεζοδρόμια, τραπεζοκαθίσματα, φωτεινές επιγραφές, άδειες κ.ά.)
Φάκελος Κοινωνικής Πολιτικής
Νόμοι-Διατάξεις και ό,τι άλλο υπάρχει που να έχει σχέση με αυτό το αντικείμενο
Καταγραφή των οικονομικά ασθενέστερων – άπορων δημοτών του Ε΄ Διαμερίσματος.
Σε συνεργασία με το Γραφείο του ΟΓΑ του Ε΄ Διαμερίσματος, μπορούμε να έχουμε αρκετά στοιχεία που αφορούν την πολιτισμική, οικονομική, οικογενειακή κατάσταση των Δημοτών μας καθώς και άλλες ιδιαιτερότητες.
Τα στοιχεία αυτά είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν, γιατί δεν είναι καταγεγραμμένα σε ηλεκτρονική μορφή. Άμεση αγορά Η/Υ και σύνδεση με Internet για άμεση καταγραφή και οργάνωση όλων των παραπάνω.
ΘΕΜΑ 3ο: Δημιουργία Ιστοσελίδας για:
Α) Την άμεση κοινοποίηση όλων των δημόσιων εγγράφων (π.χ. από Νομαρχία, Δήμο και άλλους φορείς )
Β) Την τακτική ενημέρωση των Δημοτών μας για τις αποφάσεις και τις δράσεις μας.
21η Συν/ση
Να ενημερωνόμαστε έγκαιρα για τις ημερομηνίες πραγματοποίησης των Τεχνικών Έργων και Πρασίνου στο Ε΄ Διαμέρισμα και τα ονόματα αυτών που εποπτεύουν τα έργα (ακόμα τα περιμένουμε)
23η Συν/ση
Να ζητήσουν οι συμμετέχοντες στις Σχολικές Επιτροπές:
- Τις Δαπάνες αναλυτικά και τον Ισολογισμό των Σχολικών Επιτροπών
- Τον αριθμό των συνεδριάσεων των Σχολικών Επιτροπών και Σχολικών Συμβουλίων με τα πρακτικά αυτών των συνεδριάσεων.
- Την έκθεση πεπραγμένων των Σχολικών Μονάδων
24η Συν/ση
Όταν γίνονται οι ανακοινώσεις από τον Πρόεδρο, όλα τα θέματα και προβλήματα που προκύπτουν, να ανατίθενται αμέσως στις αντίστοιχες επιτροπές, οι οποίες θα τα επεξεργάζονται και οι προτάσεις τους να αποτελούν τα θέματα των Συνεδριάσεων. Οι Επιτροπές θα εισηγούνται και το Συμβούλιο θα αποφασίζει χωρίς δέσμευση.
Για πολλοστή φορά τέθηκε το θέμα των υπολογιστών στο τμήμα του ΟΓΑ για να αρχίσει η καταχώρηση των στοιχείων που αφορούν την πολιτισμική, οικονομική, οικογενειακή κατάσταση των Δημοτών μας καθώς και άλλων με ιδιαιτερότητες. (σε …δυο μήνες θα τους φέρουν)
Ζητήσαμε σε ηλεκτρονική μορφή τα ονόματα και τα στοιχεία, κατά περίπτωση, των Δημοτών που συμμετείχαν στις εκδρομές τρίτης ηλικίας και αυτών που πήραν οικονομική ενίσχυση και διατακτικές. (θα τα έχουμε)
Ζητήσαμε ενυπόγραφη απάντηση για την πορεία των έργων που εισηγηθήκαμε στις Συνεδριάσεις(;)
Ζητήσαμε τα ονόματα των Κοινωνικών Λειτουργών και γιατί δεν παραβρέθηκαν σε καμία Συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και στις Συνεδριάσεις του Διαμερίσματος.
Κουράκη Αργυρώ
Τούρνα Τατιάνα

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

pou ta mirazune ta lefta na paro ki ego katitis.E re giaourtoma pou tous xreiazetai!